فروشگاه دیدبرتر از شنبه تا پنج شنبه از ساعت ( 10 الی 18 ) اماده خدمت رسانی به شما مشتریان و همکاران گرامی میباشد.

بررسی گیمبال DJI RS4 یک گیمبال عالی برای تصویربرداری عمودی

بازدید: 334 بازدید

گیمبال DJI RS 4 امروز با بررسی یکی از آخرین نسل‌های گیمبال‌های دستی، به یک سفر هیجان‌انگیز در دنیای عکاسی و فیلم‌برداری دیجیتال دعوت شده‌ایم. گیمبال DJI RS 4 ، این بار با امکانات جدید و بهبود‌های قابل توجهی نسبت به نسخه‌های قبلی، به بازار عرضه شده است. با این گیمبال جدید، تجربه‌ای جدید و پرهیجان در جهان تصویربرداری مدرن به دست خواهید آورد. در این مقاله، به بررسی ویژگی‌ها و قابلیت‌های برجسته‌ی این گیمبال خواهیم پرداخت و با امکانات فوق‌العاده‌ای که برای شما به ارمغان می‌آورد، آشنا خواهید شد. همراه ما باشید تا با نقد و بررسی دقیقی از این ابزار قدرتمند، بهترین انتخاب را برای نیازهای خود در زمینه‌ی عکاسی و فیلم‌برداری داشته باشید.

گیمبال RS 4 دارای اجزاء مختلفی است که برای ذخیره‌سازی تغییراتی را ایجاد کرده‌اند، از جمله دستگیره BG21 که به عنوان قسمت پایین دسته عمل می‌کند و باتری را در خود جای می‌دهد. این دستگیره تا 12 ساعت برق را تأمین می‌کند و از طریق درگاه USB-C شارژ می‌شود. DJI همچنین BG70 Grip را با باتری با ظرفیت بیشتر و قیمت گرانتر به فروش می‌رساند. این دستگیره بزرگتر تا 29.5 ساعت در هر بار شارژ فراهم می‌کند. هر دو باتری استاندارد و توسعه یافته دارای یک سوکت سه پایه استاندارد در پایین هستند. RS 4 دارای یک پایه پلاستیکی قابل جابجایی است، بنابراین می‌توانید آن را روی یک سطح صاف قرار داده و به بازوهای خود استراحت دهید.

RS 4 دارای اجزاء کوچک متعددی است که ممکن است برای سازندگانی که با گیمبال‌ها آشنایی ندارند مبهم باشد. برای اطلاعات دقیق و دستورالعمل‌های راه‌اندازی کامل، به کتابچه راهنمای آنلاین مراجعه کنید. در صورتی که قبلاً از گیمبال استفاده نکرده‌اید، مطالعه دفترچه راهنما ضروری است.

سازندگانی که تجربه استفاده از تثبیت‌کننده‌ها را دارند باید بیشتر در خانه باشند و از برخی از جزئیات طراحی ظریف RS 4 قدردانی می‌کنند. RS 4 با راه‌اندازی تا حد زیادی بدون ابزار است و صفحه آن روی دوربین قرار می‌گیرد. همچنین، دارای چرخ دنده برای تنظیم تعادل و پوشش تفلون برای کمک به کاهش اصطکاک و تعادل آسان‌تر است.

RS 4 علاوه بر این که از ویدیوی عمودی پشتیبانی می‌کند، نیازی به وسیله جانبی برای نصب دوربین در حالت عمودی ندارد و تنها با تنظیم صفحه نصب، تنظیمات مورد نظر برای تثبیت تصویر را مشخص می‌کند. این امکان به شما می‌دهد که با سادگی و به‌راحتی ویدیوهای خود را در حالت‌های افقی و عمودی ضبط و استفاده کنید.

RS 4 دارای چند قسمت مختلف است که برای ذخیره سازی خراب می شوند، از جمله دستگیره BG21 که به عنوان قسمت پایین دسته عمل می کند و باتری را در خود جای می دهد. این دستگیره تا 12 ساعت برق را تامین می کند و از طریق درگاه USB-C شارژ می شود. انتظار می رود در عمل عمر باتری کمی کمتر شود، زیرا این رتبه بندی بر اساس گیمبال است که از سه پایه کار می کند ، نه دستی. شما می‌توانید باتری را بدون ابزار تعویض کنید، اگرچه قیمت یدکی آن 79 دلار است. DJI همچنین BG70 Grip را با قیمت 149 دلار به فروش می رساند. این دسته بزرگتر تا 29.5 ساعت در هر بار شارژ فراهم می کند. هر دو باتری استاندارد و توسعه یافته دارای یک سوکت سه پایه استاندارد در پایین هستند. در همین حال، RS 4 دارای یک پایه پلاستیکی قابل جابجایی است، بنابراین می توانید آن را روی یک سطح صاف قرار دهید و به بازوهای خود استراحت دهید.

RS 4 دارای قطعات کوچک بسیاری است که ممکن است سازندگان ناآشنا با گیمبال ها را بترساند. برای اطلاعات دقیق و دستورالعمل‌های راه‌اندازی کامل، به کتابچه راهنمای آنلاین (نسخه چاپی در جعبه دریافت نمی‌کنید) بروید. اگر قبلاً از گیمبال استفاده نکرده اید، خواندن دفترچه راهنما ضروری است.

سازندگانی که تجربه استفاده از تثبیت کننده‌ها را دارند باید بیشتر در خانه باشند و مطمئناً از برخی از جزئیات طراحی ظریف RS 4 قدردانی می‌کنند. برای نمونه، راه‌اندازی تا حد زیادی بدون ابزار است—من مجبور شدم از پیچ گوشتی سر صاف فقط برای اتصال سریع استفاده کنم. صفحه را روی دوربین رها کنید من همچنین از طرفداران طراحی چرخ دنده صفحه پشتیبانی دوربین هستم. با پیچ شست به جلو و عقب حرکت می کند، به این معنی که قرار دادن دوربین به گونه ای که مرکز ثقل آن با گیمبال در یک راستا قرار گیرد کار دشواری نیست. مقیاس چاپی تضمین می کند که می توانید موقعیت های صحیح را برای ترکیب های مختلف دوربین و لنز یادداشت کنید.

بازوهای دیگر پیچ شست ندارند اما راحت‌تر از RS 3 در جای خود می‌لغزند. ساختار آلومینیومی از نسل قبلی است. بازوها برای پشتیبانی از کیت های بزرگتر و سنگین جلو کمی بزرگتر هستند. آنها همچنین دارای یک پوشش تفلون هستند که به کاهش اصطکاک در هنگام لغزش آنها در موقعیت کمک می کند و به طور کلی تعادل را آسان تر می کند. عملکرد قفل خودکار از RS 3 باقی می ماند: گیمبال با خاموش کردن آن بسته می شود و قفل می شود و با روشن کردن مجدد آن به طور خودکار به حالت آماده برای استفاده باز می گردد. اگر روش قدیمی قفل کردن و باز کردن قفل هر بازو را خودتان ترجیح می دهید، این هنوز یک گزینه در منو است.

RS 3 قدیمی‌تر از ویدیوی عمودی پشتیبانی می‌کند، اما از شما می‌خواهد یک وسیله جانبی اضافی بخرید تا دوربین خود را برای ضبط 9:16 نصب کنید. RS 4 این نیاز را کاهش می دهد. شما فقط باید صفحه نصب را تنظیم کنید تا برای تثبیت تصویر عمودی تنظیم شود. انجام این کار نیازی به ابزار یا زمان زیادی ندارد، بنابراین سازندگانی که تمایل دارند ویدیوهای افقی و عمودی را در یک جلسه ترکیب کنند، زمان آسان تری دارند.

از اکثر دوربین ها و لنزهای بدون آینه پشتیبانی می کند

انتخاب دوربین و لنز شما نقش مهمی در راه اندازی و راه اندازی گیمبال دارد. محموله 6.6 پوندی تا حدودی گمراه کننده است، زیرا تنها عاملی نیست که باید در نظر گرفت. مرکز ثقل و اندازه کلی کیت شما به همان اندازه مهم است.

من RS 4 را با چند تنظیمات مختلف امتحان کردم. هیچ مشکلی با Lumix S5 و زوم 20-60 میلی‌متری نداشت ، جفتی که در حد فول فریم بسیار کوچک هستند و چیزی که RS 3 Mini می‌تواند از عهده آن برآید. من همچنین با Canon EOS R5 و 15-35mm F2.8 L خوش شانس بودم که تقریباً به اندازه لنز بزرگی است که باید با گیمبال استفاده کنید. من نیکون Z 8 بزرگتر و حجیم تر را با لنز 135 میلی متری F1.8 Plena نیز امتحان کردم. باز هم، RS 4 به خوبی کار می کرد، اما منظره یاب Z8 به سختی موتور رول را پاک می کند، زیرا برای ایجاد تعادل مناسب باید آن را خیلی عقب روی صفحه قرار دهید.

به طور خلاصه، RS 4 می تواند زوم یا پرایم سایز متوسط ​​را در دوربین های فول فریم استاندارد مانند Canon EOS R6 Mark II ، Nikon Z 6 II ، Lumix S5 II ، یا Sony a7 IV انجام دهد . اگر قصد دارید از دوربین‌های بزرگ‌تری مانند Canon EOS R3 یا Nikon Z 9 ، لنزهای سنگین‌تر مانند Sony FE 12-24mm F2.8 GM یا لوازم جانبی مانند جعبه مات یا فیلترهای ND استفاده کنید، توصیه می‌کنم آن را به RS 4 Pro ارتقا دهید. . در جهت دیگر، سازندگانی که از APS-C، فول فریم کوچک (فکر می‌کنید Sony a7C II ) یا بدنه Micro Four Thirds استفاده می‌کنند، می‌توانند با RS 3 Mini کنار بیایند. در این موارد، دلایل بالا رفتن از RS 4 بیشتر مربوط به تناسب و تکمیل است—مثلاً Mini صفحه تعادل دنده ای مفید را شامل نمی شود، یا با لوازم جانبی زیادی کار نمی کند.

راه اندازی و کنترل برنامه

اگرچه RS 4 تمام کنترل های لازم را روی دسته خود قرار می دهد، اما همچنان برای فعال سازی و راه اندازی به اپلیکیشن گوشی هوشمند Ronin نیاز دارد. اگر در یک محیط تولید کار می‌کنید و نیاز دارید که یک گیمبال تازه جعبه‌نشده را به سرعت راه‌اندازی کنید، این مرحله می‌تواند کمی استرس را به وضعیت اضافه کند. با این حال، اگر منصف باشیم، DJI به شما اجازه می دهد تا RS 4 را تا پنج بار بدون انجام مراحل راه اندازی، روشن کنید و از آن استفاده کنید. البته سازندگان مستقل به احتمال زیاد در برابر این سناریو قرار نمی گیرند.

RS 4 دارای صفحه نمایش لمسی و کنترل روی دستگاه است

هنگامی که از طریق صفحه اصلی عبور کردید، برنامه کاربردی تر می شود. می‌توانید سفت‌افزار جدید را بارگیری کنید، پروفایل‌های کاربر را تنظیم کنید و از طریق لوازم جانبی فرستنده اختیاری به انتقال ویدیوی بی‌سیم دسترسی پیدا کنید. همچنین می‌توانید پاسخ حرکت را تنظیم کنید و تست تعادل را در اینجا اجرا کنید.

البته، استفاده از RS 4 بدون برنامه کاملاً امکان پذیر است. خود گیمبال شامل یک صفحه نمایش لمسی OLED مربعی 1.8 اینچی است که بسیاری از ویژگی های برنامه را تکرار می کند و وضعیت دستگاه را نشان می دهد. اگر از لنز زوم برقی استفاده می‌کنید، یک چوب شست در این نزدیکی به شما امکان می‌دهد حرکت کنید و کج کنید یا بزرگ‌نمایی کنید. دسته تپانچه آن دارای یک چرخ کنترلی است که رول را برای عکس های زاویه دار هلندی تنظیم می کند، فوکوس دستی را با موتور کنترل می کند یا تنظیمات دوربین را تغییر می دهد. دو بار فشار دادن دکمه یکپارچه آن گیمبال را در مرکز قرار می دهد. دو سوئیچ جانبی نیز وجود دارد. یکی حالت thumb stick را بین کنترل گیمبال و قدرت زوم تغییر می دهد، در حالی که دیگری حالت تثبیت را بین Pan Follow (PF)، Pan Tilt Follow (PTF) و First Person View (FPV) تغییر می دهد. در نهایت، سه دکمه وجود دارد: M (برای گرفتن عکس ثابت) و دکمه های ضبط در کنار صفحه، در حالی که یک دکمه پاور در سمت راست قرار دارد. توجه داشته باشید که دکمه های M و ضبط فقط زمانی کار می کنند که دوربین را از طریق USB-C به گیمبال متصل کنید.

لرزشگیر فوق‌العاده صاف

در مورد لرزشگیر، RS 4 عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. جهش‌ها و لرزش‌ها را از ویدیوهای دستی حذف می‌کند و به ضبط‌ها ظاهری صاف و شناور می‌بخشد. این یک ابزار ایده‌آل برای سازندگانی است که بدون اپراتور دوربین کار می‌کنند، زیرا حرکت‌های حرکتی، شیب و چرخش، فوکوس کشیدن، نوردهی و ضبط دوربین را در زیر انگشت شما قرار می‌دهد.

لرزشگیر گیمبال بسیار فراتر از آن چیزی است که دوربین‌های لنز قابل تعویض برای فیلم‌برداری ارائه می‌دهند. حتی آنهایی که هم دارای IBIS و هم لرزشگیر لنز هستند، هنگامی که در حین راه رفتن فیلم‌های دستی ضبط می‌کنید، تلو تلو خوردن نشان می‌دهند. به طور حکایتی، من برای ضبط فیلم‌های پایدار بدون گیمبال تلاش می‌کنم، اما RS 4 به من اجازه می‌دهد تا بدون تلاش زیاد، عکس‌هایی به همان ثباتی که از گرت براون در The Shining و Rocky گرفته است، بگیرم. به طور خلاصه، آزمایش من ثابت می‌کند که لرزشگیر چقدر موثر عمل می‌کند.

گیمبال بی‌نظیری دارد و حتی بهتر می‌شود فیلمبرداران، ولاگرها و عکاسانی که از لرزشگیرهای برقی استفاده می‌کنند، مدت‌هاست که سری Ronin را استاندارد طلایی می‌دانند. RS 4 به این شهرت پاسخ می‌دهد و بیشتر می‌افزاید. این دوربین همانند RS 3 در ثبات نگه‌داشتن سیستم دوربین ماهر است و با تعدادی بهبود در طراحی همراه است. اگر قبلاً از RS 3 استفاده می‌کردید، ممکن است ارزش ارتقاء نداشته باشد، اما اگر نسخه قدیمی بدون صفحه نصب دنده‌ای و بازوهای قفل خودکار داشته‌اید، ممکن است مایل به ارتقاء به RS 3 Mini باشید یا به سادگی برای خرید آماده باشید. اولین گیمبال، RS 4 است که باید داشته باشید. به دلیل ترکیبی از قیمت، اندازه و ویژگی‌ها، تقریباً برای علاقه‌مندان به ویدیو و ولاگرها مناسب است، بنابراین جایزه انتخاب ویرایشگران ما را دریافت می‌کند. اگر دوربین بزرگی دارید یا اغلب از لنزهای حجیم استفاده می‌کنید، RS 4 Pro به همان اندازه ارزشمند است، اما در غیر این صورت ارزش هزینه اضافی را ندارد.

دسته‌بندی دسته‌بندی نشده
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت